Idag börjar det på riktigt

09.11.2016

Efter några dagar på väskusten i Frankrike lämnar jag Europa bakom mig för ett slag. Nästa gång jag sätter foten här är i slutet på januari, om 2,5 månader. Jag har sett fram emot den här dagen länge. Ändå är vemod den mest centrala känslan i kroppen. Trump vann. Ännu en gång har världen bevisat att kvinnor inte får göra misstag och att de måste vara sjukt mycket bättre än män för att få vara med och bestämma. Världen har också bevisat att det är ofantligt många som inte tycker att det är så viktigt om man klustrar människor i kategorier, tilldelar dem egenskaper baserat på grupptillhörighet och värderar dem olika. Obama har verkligen varit en förebild vad det gäller värderingsdrivet ledarskap. Nu går USA från det bästa till det sämsta tänkbara (nåja, det kanske finns ännu värre). Samma dag börjar vår resa. En resa som ska syfta till att lägga grunden för vår verksamhet; LeadHuman - Alltså på något vis inspirera till humant och samtidigt effektivt ledarskap, på diverse vis. Samtidigt som denna känsla av vemod inte vill försvinna blir jag änn mer taggad på vad det ska bli av vårt företag, vår baby, som förhoppningsvis ska göra världen lite bättre inom de tre områden som vi hittills kommit fram till att vi ska jobba med. Syftesdriven Verksamhetsutveckling, Ledarutveckling & Gruppdynamik och Likabehandling & Normkritik. Det känns i alla fall som att marknaden för våra tjänster är OÄNDLIG! Även med tanke på hur det ser ut i Sverige och de utmaningar vi står inför med många nyanlända i vårt land, olika kulturer som ska lära sig att förstå sig på varandra, trivas tillsammans och att vi ska få ut det bästa ur alla människor, alla de Humana Resurser som finns i vår omgivning. Snart lämnar jag Paris bakom mig och landar i Manila efter ca 24 timmars resa. Där ska jag möta upp Bita och då börjar det på riktigt, arbetet med att forma LeadHuman och oss själva för att vara kollegor och inte bara goda vänner. Eftersom vi båda tror på transparens, öppenhet och att vi blir bättre tillsammans med andra kommer vi dela med oss av vår resa här på bloggen. Hoppas att några vill följa oss och hjälpa oss framåt. Vi ska göra vårt bästa för att vara interaktiva! 

Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång